1

Så kan det låda

Min far har av någon underling anledning kokat skitmycket makaroner. Hade egentligen tänkt göra någon sorts paj men det fick bli makaronilåda istället för att rensa kylen litegrann. Makaronilåda kan ju  vara ganska trist men denna blev helt ok. Dock ingenting man skulle servera på nobbelmiddagen om vi säger så. Till det åt jag vitlöksmarinerad quorn och spenat. Älskar förövrigt salladspåsar, så himla enkelt. Bara ta en näve ur påsen, behöver ju inte ens sköljas! Perfekt för latmaskar som mig. 
 
Makaronilåda:
ca fyra portioner makaroner
en redning av ägg mjölk salt å peppar
tomat
ost.
Häll makaroner i en form. Vispa ihop redningen och häll över. På med tomatskivor. In i ugnen på 200 grader celsius, i ca 20 min. lägg på osten när det är ca fem min kvar. Om gratängen börjar se bränd ut så lägg på lite ugnsfolie.
Quornen brukar jag lägga i en plastpåse och sedan hälla i marinaden, och det ska gärna stå och gosa ihop sig i några timmar. 
 
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

Kommentera här: